fbpx
תוצרת ישראל | 30 יום החזר כספי | משלוח חינם

חודש ינואר - גרנט

מקור השם של אבן ההולדת של חודש ינואר, “גרנט”, הוא מלטינית Granatus, שפירושה “רימון”, בהתייחס לדמיון של הצבע האדום.

גרנטים שימשו מאז תקופת הברונזה כאבני חן בתכשיטים. שרשראות משובצות בגרנט אדום קישטו את הפרעונים של מצרים העתיקה. טבעות חותם ברומא העתיקה כללו גרנט ששימשו להחתמת השעווה שאבטחה מסמכים חשובים. לאנשי הדת והאצולה של ימי הביניים הייתה העדפה לגרנט אדום. לגרנט יש היסטוריה עשירה שהולכת אלפי שנה אחורה.

גרנט הוא למעשה קבוצה של מספר מינרלים. הם מגיעים במספר צבעים רחב שהנפוץ ביותר הוא אדום.

גרנט עוזר להעלים רגשות שליליים (דיכאון, אשמה) ולהחדיר ביטחון עצמי ובהירות נפשית רבה יותר כדי לקדם חשיבה יצירתית ושקט נפשי. בימי קדם ובימי הביניים, אבני חן גרנט נחשבו גם כתרופות למחלות דלקתיות ולהרגעת עצבים.

אבן לידה גרנט מעניקה אושר, מגינה מפני מחשבות שליליות ורעות, מביאה מזל טוב באהבה וזוגיות, מפחיתה דיכאון ומביאה הצלחה בחיים.

חודש פברואר- אמטיסט

השם “אמטיסט” נובע מהיוונית אמטיסט, שפירושה “תרופה נגד שכרות”, תועלת שיוחסה זמן רב לאבן הלידה הסגולה. בגלל צבעו דמוי היין, המיתולוגיה היוונית הקדומה קשרה את החן עם בכחוס, אל היין. כמו כן, האמינו כי אמטיסט שומר על ראש צלול ומהיר בקרב ובעסקים.

אמטיסט היא אבן חן שפופולרית בעיקר בצבע סגול, אבל קיימת גם בעוד צבעים. היא אבן חן מבריקה וצלולה לחלוטין ולכן משתלבת נהדר עם יהלומים.

בעבר היא הייתה נפוצה רק בקרב בני המלוכה שכן הייתה משויכת לאנשים ממעמד גבוה.
אמטיסט היא סמל לאומץ ולמערכות יחסים חזקות. היא גם סמל להגנה ולהתגברות על פני מכשולים.

יש מאמינים שאמטיסט נחשבת לאבן מרגיעה שמייצרת בהירות ושלווה.

תכשיט אמטיסט זאת מתנה מהממת וקרובה ללב לאלו החוגגים יום הולדת בחודש פברואר עם מחשבה שבאה לסמל העצמה אישית וכוח פנימי

חודש מרץ - אקוומרין

אקוומרין היא אבן הלידה של חודש מרץ. משמעות השם של האבן הוא “מי ים” המתאר את צבעו הכחול-ירוק של האבן. גווני אקוומרין נעים בין ירוק עד לכחול בהיר ביותר. תכונה מיוחדת של האקוומרין היא שבהתאם לזווית שמסתכלים עליה, צבעה עשוי להופיע מעט שונה.
היוונים והרומאים הקדמונים האמינו שלאקוומרין יש כוחות רפואיים לריפוי מחלות בקיבה (במיוחד מחלת ים). בימי הביניים, האמינו שאקוומרין מטהר כל נוזל שאליו הוא הופל, לכן הוא הפך פופולרי בקרב בני המלוכה שפחדו מהרעלה.
​​​​​​​
אקוומרין היא סמל לטוהר ועוזרת בקבלת החלטות, התמדה ואחריות. היא משחררת פחד, מעודדת סבלנות, ומפזרת כעס.
יש מאמינים שהיא מגנה על נשים בהריון ותינוקות מפני פגיעה, ואפילו הופכת חיילים לבלתי מנוצחים בקרב.

תכשיט אקוומרין זאת מתנה מהממת וקרובה ללב לאלו החוגגים יום הולדת בחודש מרץ עם מחשבה שבאה לסמל העצמה אישית וכוח פנימי.

חודש אפריל- יהלום

בעד שהיהלומים הנוצצים והצלולים הם המוכרים ביותר, יהלום מגיע במגוון צבעים. כולל חום, צהוב, אדום, ורוד, כחול וירוק. יהלומים יכולים להיות שקופים או אטומים, איך רוב היהלומים המשמשים בתוך תכשיט הם שקופים וחסרי צבע.
היווצרות יהלומים מתרחשת כאשר מרבצי פחמן עמוק בתור כדור הארץ נתונים לטמפרטורה וללחץ גבוהים. יש אבנים שמתגבשות תוך ימים או חודשים, בעוד שלאחרות לוקח מיליוני שנים להתממש.

המילה יהלום מגיע מהמילה היוונית, אדמס, שפירושה בלתי מנוצח או בלתי שביר.
בעבר, האמינו שהיהלום הוא בעל כוחות ריפוי כנגד רעל ומחלות.

בנוסף להיותו סמל לאהבה ונישואים נצחיים, יש מי שחשבו שנשיאת יהלום תספק כוח, יופי ואושר.
יש שמאמינים שגם יהלום עוזר לאיזון, בהירות ושפע. 

במשך מאות שנים יהלומים שימשו לטבעו תאירוסין ונישואין, אבל זה גם אופנתי ללבוש ביום יום. יהלום משמש לעגילים, טבעות, שרשראות, צמודים וסיכות.

טבעת האירוסין הראשונה שהכילה יהלום ניתנה בשנת 1477 על ידי הארכידוכס מקסימיליאן מאוסטריה לארוסתו, מרי מבורגון. כיום, יהלומים הם הבחירה הפופולרית ביותר של אבן לטבעת אירוסין.

חודש מאי - אמרלד

אבן הלידה של מאי, אמרלד, הייתה מועדפת על המלכה המצרית קליאופטרה. צבעו הירוק העשיר הפך אותו לפנינה מבוקשת לתכשיטים, ובמשך מאות שנים חשבו שהוא בעל כוחות מרפא ומפחית מתח.

צבע האמרלד יכול לנוע בין ירוק בהיר עם גוונים כחולים או צהובים לירוק עמוק ועשיר. לאמרלדים המשובחים ביותר יש צבע ירוק עמוק, לפעמים נגיעה עם רמז של כחול ומציעה שקיפות, עומק ובהירות. האזמרגד הוא זן של המינרל בריל, שנוצר עם שש צדדים. אבן הלידה של מרץ, אמרלד, היא גם סוג של בריל.

תרבויות עתיקות ראו באמרלד סמל של פוריות ואלמוות.
במהלך השנים האמרלד נקשר להשראה וסבלנות, לידה מחדש והתחדשות. אמרלד גם מעניק לאלו שעונדים אותו נלהבות, אינטילגציה ומהירות מחשבה.
בעבר האמינו שאמרלד עוזר להקל על בעיות שרירים ומרפא מחלות.

כיום אמרלד מסמל נאמנות, התחלות חדשות, שלום וביטחון. אמרלד עוזרת בשחרור מתח ובהענקת רוגע.

חודש יוני - פנינה

אבן לידה קסומה זו מקורה באוקיינוסים, אגמים ונהרות ברחבי העולם. זאת אבן שאהובה על נשים בכל הגילאים.
פנינים הן אבני חן אורגניות שגדלות בתוך צדפה אך יש גם פנינים מתורבתות שנוצרות על ידי התערבות של בני אדם.

פנינים מקשורות עם טוהר, ענווה ותמימות.
בעבר האמינו כי פנינים גם העניקו חיים ארוכם ושגשוג וגם שהן עזרו בהפרעות עיכול ודימומים.
לאורך ההיסטוריה הארוכה שלהן, פנינים היו סמל של עושר ויוקרה בשל נדירותן, האלגנטיות והעדינות שלהן. פנינים מזוהות לעתים קרובות עם הירח בשל צורתן, צבען והברק שלהן.
בכל העולם נהוג לשייך פנינים עם טוהר וסגולה, תכונות הקשורות לחיים ארוכים ובריאים. פנינים נחשבו גם לבעלות מגוון יתרונות בריאותיים שנעו בין ריפוי דיכאון, איזון מערכת העיכול, שיפור הראייה והרגעת התכווצויות שרירים.
תרבויות מזרח אסיה בפרט מעניקות לפנינה משמעות משמעותית שנעה בין הענקת חוכמה ללובש ולמתן מזל טוב.

פנינים הן אולי אבני הן האהובות ביותר בכל הזמנים והן מגיעות במגוון רחב של צבעים. המוכרים ביותר הם לבן ושמנת, אחר כך שחור, אפור וכסף, אבל הן קיימות אפילו בורוד, ירוק, סגול וכחול.

חודש יולי - רובי

רובי היא אבן הלידה של יולי – והיא אחת מאבני החן הנחשקות ביותר.

היא אבן חן טבעית בעלת גוון אשר נד מצבע ורוד ועד לצבע אדום עז. ככל שהצבע האדום יותר חזק כך גם ערך האבן גבוה יותר.

השם נגזר מהמילה הלטינית Ruber שפירושה “אדום” – צבע האהבה והתשוקה. מעט דברים מושכים את העין כמו אבן הלידה של רובי. הצבע המשובח של אבן הלידה ליולי הוא אדום עמוק עם רמז של סגול.

רובי כונה “מלך האבנים היקרות” בשל נדירותו, קשיותו (שני רק ליהלום), יופיו וכוחותיו המיסטיים לכאורה. רובי, הקשור זמן רב לדם כוח החיים, היה סמל לכוח ואנרגיה צעירה בתכשיטים. במאות האחרונות, היו שהאמינו שאבן לידה זו יכולה לחזות חוסר מזל או סכנה, ואחרים טענו שהיא תרפא מחלות דלקתיות ותרגיע כעסים. בימי הביניים טענו שרובי מעניק בריאות, חוכמה, עושר והצלחה באהבה.

חודש אוגוסט - ספינל

ספינל היא אבן הלידה של חודש אוגוסט והיא מגיעה בשפע של צבעים: שחור, אדום עז, ורוד תוסס, כתום, סגול, סגול, כחול וירוק כחלחל.

במשך מאות שנים, חשבו שספינל היה אבני חן אחרות. כמה מאבני הרובי המפורסמים ביותר בהיסטוריה התבררו כאבן חן ספינל.

בעבר ספינל אדום נחשב כתרופה לכל סוגי איבוד הדם ומחלות דלקתיות. האמינו כי אבני החן האדומות מפיגות את הכעס ומעודדות הרמוניה.
הייתה גם מסורת בעבר לתת כמתנה ליום הנישואין ה-22 אבן חן ספינל.

בגלל הבלבול בקשר לקיום של אבן חן ספינל, אין לו את אותן אמונות כמו אבני חן אחרות אבל עדיין אבן החן נקשרה לשמחה ואנרגיה ומאמינים שהיא מביאה רגשות חיוביים לעונד אותה. מאמינים שהיא גם מעוררת תחושת רגיעה למי שעובד יותר מדי או בלחץ.

חודש ספטמבר - ספיר

אבן הלידה לספטמבר היא ספיר. הספירים הם מסוג אבני החן קורונדום. אבני ספיר עשויות להציג מגוון שלם של צבעים למעט אדום משום שספיר אדום בעצם נחשב לאבן חן מסוג רובי.

ספיר בגוון הכחול נחשב לבין אבני החן הכי פופולריות בעולם, יחד עם רובי ואמרלד.
למזלם של אלו שנולדו בספטמבר, ספיר נחשב להכי פחות יקר משלושתם.
אבני ספיר בצבע כחול נקראות פשוט “ספיר” לעומת כל שאר צבעי הספיר שנקראות לפי הצבע שלהן.

אבן חן ספיר סימלה באופן מסורתי כנות, אמת, נאמנות ואצילות. במשך מאות שנים, ספיר עיטרה את המלוכה ואת גלימות הכמורה. האליטה של יוון העתיקה ורומא האמינה שספיר כחול מגן מפני פגיעה וקנאה. אנשי דת של ימי הביניים לבשו ספיר כי הם סימלו את גן עדן. הפרסים הקדמונים האמינו שכדור הארץ נשען למעשה על ספיר ענק, שהפך את השמים לכחולים.

אבן הלידה של ספטמבר נחשבה כבעלת כוחות ריפוי גם כן. האירופים מימי הביניים האמינו שספיר מרפא מגיפות ומחלות עיניים. אבן הלידה של ספיר נחשבה גם כתרופה נגד רעל.

חודש אוקטובר - טורמלין

טורמלין היא האבן חן של חודש אוקטובר. פירוש המילה טורמלין הוא “אבן עם צבעים מעורבים”, מכיוון שלעתים קרובות יש לה מספר צבעים בגביש אחד. מעט מאוד אבני חן תואמות את מגוון הצבעים המסנוור של הטורמלין.

בגלל מגוון הצבעים העצום שלו, הטורמלין נחשב בטעות לאבני חן אחרות עד שמדענים הכירו בטורמלין כאבן חן בפני עצמה במאה ה-19.

לצבעים שונים של טורמלין יש סגולות ריפוי משלהם. מאמינים כי טורמלין שחור מגן על הלובש אותו ומעניק תחושת ביטחון עצמי. טורמלין ורוד מגלם אהבה ומזוהה עם חמלה ועדינות. טורמלין ירוק מקדם אומץ, כוח וסיבולת.

אחת התכונות המרשימות ביותר של אבן חן זו היא יכולתה להיטען חשמלית באמצעות חום (פירו-חשמל) ודרך לחץ (פיזו-חשמל). כאשר הוא טעון, טורמלין יכול לפעול כמגנט על ידי תנודה ועל ידי משיכת או הדחה של חלקיקי אבק.

חודש נובמבר - טופז

טופז היא אבן הלידה של חודש נובמבר והיא כוללת מגוון רחב של צבעים. מגוון גווני הטופז כולל חסר צבע, תכלת, צהוב, כתום, ורוד, סגול, חום ולעיתים רחוקות מאוד, אדום. הרוב המכריע של הטופז הכחול הנראה כיום הוא תוצאה קבועה של טיפול בטופז חסר צבע בהקרנה וחימום.

בעבר האמינו כי טופז יכול להעניק כוח לאלו שעונדים ושהוא יכול לסכל לחשי קסם ולהפיג כעס. בהודו האמינו שטופז הנלבש מעל הלב מבטיח חיים ארוכים, יופי ואינטליגנציה.

לאורך השנים יוחסו לטופז תכונות מאגיות רבות כמו: הרחקת העצבות, הקניית אומץ, הרגעת תשוקות עזות, חיזוק האהבה, חוכמה, סילוק כוחות רשע וריפוי מחלות רבות.

ריבוי הסגולות שיש לטופז מוכיח כי הייתה לאבן חשיבות רבה לאורך ההיסוטריה.
כיום הטופז הכחול היא אבן חן מאוד פופולרית בתכשיטים ומשתלבת נהדר עם יהלומים. 

חודש דצמבר- טורקיז

אבן הלידה של חודש דצמבר היא טורקיז.
טורקיז הוא אבן חן שקופה למחצה עד אטומה לחלוטין. הצבעים שלה נעים בין כחול-ירוק לבין ירוק. 

טוריקז היא אחת מאבני החן העתיקות ביותר. הפרעונים ושליטים אחרים של מצרים העתיקה התקשטו בה.
אומנים סינים גילפו אותה לפני יותר מ-3,000 שנה. אבן הלידה טורקיז נחשבה כבעלת כוחות מועילים רבים, כמו הבטחת בריאות ומזל טוב. האמינו גם שהיא מגינה על העונד אותה מנפילה ומשבירת עצמות. בפרס האמינו כי היא מגינה מפני עין הרע.
יש שטענו כי צפייה באבן טורקיז מיד לאחר צפייה בירח החדש הבטיחה עושר.

האינדיאנים האמינו כי חיבור אבן החן לכלי נשק הופכת אותו למדויק יותר.
בנוסף היא מעניקה שלווה ורוגע לאלו שעונדים אותה.

דילוג לתוכן