fbpx
תוצרת ישראל | 30 יום החזר כספי | משלוח חינם

זהירות מיהלומים מעוננים!

אין ספק שיהלום הוא דבר יפה, מרהיב, מהפנט… ספקטרום הצבעים שנוצרים בתוכו, הניצוצות וה”אש” שהם מייצרים מושך את העין של רבים ולעיתים אף משתוממים מיופיו. בעצם מטרתו העיקרית של היהלום היא להיות ולהראות נוצץ ומרהיב ביופיו. אנחנו נוטים לחשוב שזה מובן מאליו וכל היהלומים יפים ונוצצים אבל לא כך הדבר. בשוק עם תחרות גדולה כשהלקוח מחפש כמה שיותר זול וכל חנות מנסה לספק לו יהלום במחיר נמוך ממתחריו מגיעים למצב שהיהלום שמסופק ללקוח הוא באיכות ירודה מאד, בלי ברק בלי ניצוץ ולא יפה בכלל.

היופי של היהלום נובע ממכלול של תכונות ורמתם שיש ליהלום. לאלה שלא יעמיקו בקריאה באינטרנט הם ימצאו מעט מידע על תכונות אלה, בעיקר יקראו על ה-4C’s  שהם משקל, ניקיון, צבע וחיתוך. אלה לבד לא מספיקים כדי לדעת את איכות היהלום, והאם הוא יפה. גם אם הרמה שלהן הכי גבוהה זה עדיין לא מבטיח שהיהלום ינצנץ ויעשה את מטרתו. הדבר הכי חשוב שיש לשים לב אליו זה העננות. האם היהלום מעונן (חלבי).

כאשר מדברים על עננות צריך להבדיל בין עננות במקום קטן וממוקד בתוך היהלום לבין עננות על כל היהלום. עננות קטנה וממוקדת לרוב לא תשפיע הרבה על הניצוצות והיופי של היהלום, אבל עננות שקיימת על כל היהלום תשפיע מאד על היופי שלו. יהלום כזה פשוט לא ינצנץ, יהיה חסר חיים, לכן גם קוראים לו בשפה לא מקצועית “יהלום גמור”. עננות כזו, ברוב המעבדות הגמולוגיות, לא משפיעה על רמת הניקיון של היהלום ולא מוזכרת בתעודה, ולכן קל מאד ליפול על זה.

כאשר בוחנים יהלום, צריך להתבונן על שטח הפנים שלו ולראות האם היהלום צלול או מעונן, תנסו להקביל את זה למים צלולים ומים עכורים. זה לא פשוט לעין לא מיומנת לשים לב לעננות, אבל ברגע שתשוו יהלום עם עננות ליהלום בלי, ישר תראו את ההבדל המשמעותי.

חשוב לזכור כאשר היהלום מעונן הוא לא ינצנץ, לא משנה מה רמת הניקיון, הצבע או החיתוך. לכן דבר ראשון שעליכם להבטיח כאשר אתם קונים יהלום זה שהוא לא יהיה מעונן.

ב-DIAMOND HOUSE שמים דגש על היופי הטבעי של היהלום ומקפידים לא לעבוד עם יהלומים מעוננים, אלא רק יהלומים צלולים ומנצנצים.

 

בברכה

ירמי לפיד

דילוג לתוכן