fbpx
תוצרת ישראל | 30 יום החזר כספי | משלוח חינם

אם אתם מחפשים לקנות תכשיטי זהב, הקרט של זה הוא אחד הדברים החשובים שעליכם לדעת לפני שאתם רוכשים. אבל מה בדיוק אומר קרט, ומה עליכם לדעת עליו לפני שאתם יוצאים לקניות?
מספר קרט מציין את חלקי הזהב הכלולים בתכשיט, מתוך מקסימום 24. לדוגמא, צמיד 14 קרט מכיל 14 חלקים של זהב טהור מתוך 24, ו -10 החלקים הנותרים מורכבים ממתכות אחרות, בדרך כלל נחושת, ניקל או אבץ. באותו אופן, שרשרת זהב 22 קרט תכיל 22 חלקי זהב ו -2 חלקי מתכות אחרות.

המרת קרט לאחוזי טוהר זהב
המרת קרט לאחוז של טוהר היא די פשוטה. אתה רק צריך לחלק את מספר הקרט ב- 24 ואז להכפיל ב 100. לדוגמה, כדי לחשב את אחוז הזהב בטבעת של 18 קרט, אתה צריך לחלק 18 ב 24 ואז להכפיל ב 100, ולהניב 75% טוהר זהב (ורומז על קיומם של 25% סגסוגות אחרות בטבעת).

חותמות קרט ומשמעותם
קרט הזהב מסומן לרוב על גבי תכשיטי זהב על ידי מספר הקרט ואחריו סמל קרט: K, k, Kt, kt או KT. לדוגמא, הסימנים “10kt” ו- 10k”” פירושם זהה – התכשיט מכיל זהב 10 קרט.
במקום קרט, לפעמים אתה עשוי לראות מספרי טוהר זהב מוטבעים על תכשיטים כאחוזים לדוגמה, חותמת הקוראת “999” (או “.999”) פירושה שהזהב טהור 99.9%, המקביל ל 24K.
אם אתה מסתכל על התכשיט שלך ולא יכול לראות סימני קרט, אתה יכול לבדוק את התכשיט. תכשיטנים רבים מספקים שירות זה – הם ייקחו את התכשיט שלך וישתמשו בחומצה כדי לבדוק את הקרט המדויק של זה.

ערכי קרט סטנדרטיים
ערכי הקרט הפופולריים ביותר לתכשיטי זהב הם 10K, 14K, 18K, 20K, 22k, נדיר לראות תכשיטים של 24K כי זהב טהור רך מדי.
חשוב לזכור שתכשיטים עם טוהר זהב של פחות מ -10 K אינם נחשבים טכנית לזהב בארה”ב.

אילו מתכות אחרות מכילות תכשיטי זהב?
מאחר וזהב טהור הוא רך מאוד, הוא מעורבב עם מתכות אחרות כדי ליצור תכשיטים עמידים. החומר שנוצר הוא למעשה סגסוגת זהב. המתכות המשמשות לרוב למטרה זו הן נחושת, ניקל, אבץ ולפעמים אלומיניום. ריכוז אותן מתכות נוספות בסגסוגת יכול לשנות גם את צבע תכשיטי הזהב; לדוגמא, זהב לבן מקבל את צבעו הלבן מניקל ואבץ.

במה שונה קרט נמוך מקרט גבוה?
באופן כללי, ככל שהקרט נמוך יותר, כך תכשיט הזהב יהיה קשה ועמיד יותר.
החיסרון בכך הוא שככל שיש פחות זהב, כך התכשיטים ייראו פחות דומים ל… זהב.
כמו כן, מכיוון שסגסוגות זהב מכילות לעתים קרובות ניקל, אם אתה אלרגי אליו, ככל שהקרט נמוך יותר, כך הסיכוי לחוות גירוי בעור.
לעומת זאת, תכשיטים עם קרט גבוה יותר נראים טוב יותר, אך מכיוון שהם מכילים יותר זהב, הם עשויים גם להישרט ביתר קלות.
נראה שתכשיטים עם 14K ו- 18K זהב הם הפופולריים ביותר מכיוון שרמות הקרט הללו מציעות שילוב טוב של עמידות, מראה ומחיר, תוך שהם לא גורמים לתגובות אלרגיות.

דילוג לתוכן